Wat is vereist?
- Wo werk- en denkniveau
- 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
- Affiniteit met woningproductie en energietransitie
- Interesse in de volkshuisvesting
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Nauwkeurig en analytisch
- Je kunt zowel zelfstandig als samen werken en hebt een hoge mate van bestuurlijke en politieke sensitiviteit
Wat krijg je?
- €4.804 - €6.493 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 36-urige werkweek
- 25 vakantiedagen
- Mogelijkheid om diverse opleidingen te volgen
- Individueel loopbaanbudget
- Telefoon, laptop en de mogelijkheid om thuis te werken
- Reiskostenvergoeding, pensioen en 2% eindejaarsuitkering
Wat doe je?
- 30% Bijeenkomsten, werk- en stuurgroepen voorbereiden en begeleiden
- 20% Processen begeleiden
- 30% Voorstellen en adviezen uitwerken
- 20% Relatiemanagement bijhouden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Karin Bösecke
HR & Officemanager
Vacature
Als Strategisch Adviseur bij SVH ben je verantwoordelijk voor het stimuleren van de woningproductie en het versnellen van de energietransitie. Je begeleidt diverse regionale projecten die voortvloeien uit verschillende overleggen waaraan je deelneemt. Daarnaast coördineer je diverse processen om te waarborgen dat deze efficiënt en succesvol verlopen, zoals het opstellen van regionale afspraken en het begeleiden van onderzoeken.
Je werkt nauw samen met verschillende woningcorporaties en andere regionale stakeholders, zoals de provincie en huurdersorganisaties. In samenwerking met de corporaties stel je concrete doelstellingen vast voor de bouw van woningen en bepaal je samen wat nodig is om deze doelen te realiseren. Door jouw effectieve samenwerking creëer je draagvlak, wat bijdraagt aan een vlotte en besluitvaardige werkwijze. Jij stimuleert een actieve samenwerking, zowel binnen de organisatie als met de regio en je zorgt ervoor dat er voldoende draagvlak is voor de initiatieven.
Je maakt deel uit van het team Actielijnen, dat bestaat uit een andere Strategisch Adviseur, een Proces- en Informatieanalist, een Communicatieadviseur en secretariële ondersteuning. In jouw samenwerking met de andere Strategisch Adviseur richt je je op de aanpak en ben je alert op kansen die zich voordoen. Je weet hoe je deze kansen kunt benutten en samen met de juiste collega’s binnen de organisatie kunt oppakken.
Als je het leuk vindt om bij te dragen aan het versnellen van de woningbouw en de energietransitie, duidelijke adviezen hierover kunt opstellen en je het een uitdaging vindt om anderen in beweging te krijgen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag werk je met de stuurgroep aan het aanjagen van de woningproductie, werk je nieuwe voorstellen uit en ga je met de bestuurders in gesprek over welke projecten vertraging oplopen en hoe je hierin kunt bijsturen.
Op een minder leuke werkdag word je geleefd door de verschillende overleggen die plaatsvinden.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Lunch
- Bijeenkomsten, werk- en stuurgroepen voorbereiden en begeleiden
- Bijeenkomsten, werk- en stuurgroepen voorbereiden en begeleiden
- Processen begeleiden
- Voorstellen en adviezen uitwerken
-
- Lunch
- Bijeenkomsten, werk- en stuurgroepen voorbereiden en begeleiden
- Processen begeleiden
- Voorstellen en adviezen uitwerken
- Relatiemanagement onderhouden
-
- Lunch
- Bijeenkomsten, werk- en stuurgroepen voorbereiden en begeleiden
- Voorstellen en adviezen uitwerken
- Relatiemanagement onderhouden
- Processen begeleiden
-
- Lunch
- Bijeenkomsten, werk- en stuurgroepen voorbereiden en begeleiden
- Processen begeleiden
- Voorstellen en adviezen uitwerken
- Relatiemanagement onderhouden
- Bijeenkomsten, werk-, en stuurgroepen voorbereiden en begeleiden
-
- Lunch
- Bijeenkomsten, werk- en stuurgroepen voorbereiden en begeleiden
- Bijeenkomsten, werk- en stuurgroepen voorbereiden en begeleiden
- Processen begeleiden
- Voorstellen en adviezen uitwerken
- Relatiemanagement onderhouden
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Het groeipad van de medewerkers binnen SVH staat niet vast. Per individu wordt gekeken naar de behoeften en wensen in hun loopbaan. Omdat het een kleine organisatie is, kun je je functie deels zelf vormgeven en structureren. Daarnaast heeft iedere medewerker een loopbaanontwikkelbudget dat naar eigen behoefte kan worden besteed aan trainingen en opleidingen die relevant zijn voor de functie.
Werken bij Sociale Verhuurders Haaglanden
De Sociale Verhuurders Haaglanden (SVH) is sinds 1996 een samenwerkingsverband van woningcorporaties in de regio Haaglanden, met als doel de volkshuisvesting in de regio te verbeteren en de woonruimteverdeling gezamenlijk te organiseren. Door de jaren heen is de samenwerking uitgebreid naar andere gebieden, zoals de beschikbaarheid van woningen en duurzaamheid. De komende tijd richt SVH zich op het stimuleren van woningbouw, het versnellen van de energietransitie en het bieden van gelijke kansen voor alle woningzoekenden in de regio.
- Hoofdkantoor in Zoetermeer
- 20 medewerkers
- 94% / 6%
- Geen specifieke dresscode
- Mogelijkheid om (max.) 50% thuis te werken
- Gem. leeftijd van 44 jaar